3d-bio
3d-bio
3d-bio
3d-bio
3d-bio

آزمایشگاه چاپ زیستی و مهندسی بافت شرکت امیدآفرینان با هدف ایجاد بستر مناسب جهت ارائه خدمات نوین چاپ سه‌بعدی زیستی به همراه خدمات کشت سلولی مختلف و انجام پروژه­های مشترک دانشگاهی و صنعتی، در تاریخ ۱۹ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور سرکار خانم دکتر حق جو، سرپرست مرکز توسعه فناوری­های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آقای دکتر احمدوند، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو و آقای مهندس باقریان، رئیس مرکز تجاری سازی در پارک علم و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران افتتاح شد.

علی‌رغم پتانسیل بالای کشور در زمینه پزشکی بازساختی و مهندسی بافت، هنوز خلا زیادی در این حوزه به ویژه در چاپ زیستی وجود دارد و نیاز به فراهم نمودن زیرساختی مناسب جهت ارتقای محصولات فناورانه در این حوزه محسوس است. آزمایشگاه جامع چاپ زیستی شرکت امیدآفرینان با در اختیار داشتن انواع چاپگرهای زیستی با تکنولوژی­های مختلف، امکان چاپ طیف وسیعی از مواد زیستی و سلول­ها را فراهم می‌نماید. علاوه بر دستگاه­های چاپگر زیستی این آزمایشگاه که در اتاق تمیز مشغول ارائه خدمت هستند، این آزمایشگاه مجهز به امکانات کامل اتاق کشت سلولی بوده و با در اختیار داشتن تجهیزاتی همچون انکوباتور کربن دی اکسید، خوانشگر الایزا، میکروسکوپ معکوس، سانتریفیوژ یخچال دار و … امکان انجام کلیه فرآیندها و آزمون­های مربوط به حوزه مهندسی بافت، پزشکی بازساختی و چاپ زیستی را دارا است. علاوه بر این فضای تحقیقاتی، این آزمایشگاه مجهز به اتاق تمیز با کلاس خطر B و C بوده که امکان تولید پایلوت محصولات شرکت­های دانش­بنیان را فراهم می­کند.

افزون بر زیرساخت منحصر به فرد این آزمایشگاه که امکان استفاده ی همزمان انواع فناوری‌های چاپ زیستی را با تجهیزات و آزمون‌های حوزه پزشکی بازساختی، کشت سلولی و مهندسی بافت فراهم کرده است، خدمات متنوعی توسط کارشناسان مجرب این آزمایشگاه در حوزه چاپ زیستی سه بعدی، سنتز انواع جوهرهای زیستی، و خدمات مربوط به قبل از چاپ و پس از چاپ بافت­ها، متناسب با درخواست مشتریان ارائه می­شود. از جمله این خدمات می­توان به کشت سلولی از جمله کشت رده­های مختلف سلول بر روی داربست، بررسی زنده‌مانی سلولی، فیکس نمودن سلول بر روی داربست و آماده‌سازی‌های لازم جهت بررسی چسبندگی سلولی، انجام رنگ‌آمیزی‌های سلولی مختلف و تصویربرداری به کمک میکروسکوپ معکوس اشاره نمود.

از پژوهشگران، اعضای هیئت علمی و فناوران علاقه­مند به این حوزه دعوت می­شود ایده­های خود جهت همکاری یا پروژه­های مشترک صنعتی-دانشگاهی را از طریق صفحه ارتباطی ما در وب‌سایت به اشتراک بگذارند. همچنین متقاضیان استفاده از خدمات این آزمایشگاه می­توانند درخواست خود را با مراجعه به صفحه خدمات و پر کردن فرم مربوطه ثبت نمایند.

آزمایشگاه چاپ زیستی

آزمایشگاه چاپ زیستی

مطالب مرتبط