3d-bio
3d-bio
3d-bio
3d-bio
3d-bio

با شیوع ویروس کرونا، فعالیت روزمره جوامع به طرز محسوسی دچار اختلال و آشفتگی شده است. از این رو تلاش بسیاری از موسسات تحقیقاتی در دنیا به مبارزه بر علیه شیوع ویروس متمرکز شده. در این ارائه، به مرور بخشی از تلاش های انجام گرفته به این منظور که با استفاده از ابزارهای ساخت افزایشی و چاپ زیستی محقق شده اند می پردازیم. از این میان، چالش های طراحی و ساخت “ونتیلاتورهای بیمارستانی” برای احیای بیماران مبتلا به کرونا و نیز ساخت “swabهای پزشکی” مورد نیاز جهت نمونه گیری از افراد (بخشی از کیت تشخیص کرونا) مورد بحث قرار خواهد گرفت. با توجه به پیش بینی سازمان جهانی بهداشت مبنی بر وقوع موج های بعدی شیوع کرونا بویژه در فصل های آتی، این ارائه تلاشیست بر آشنایی بیشتر با چالش­ های پیش روی ما در جامعه ایران و همفکری بیشتر در راستای اجرای ایده های ساده و موثر به کمک پرینت سه بعدی برای کاستن فشارهای ناشی از شیوع ویروس بر اقتصاد و سلامت جامعه­ در عصر پسا-کرونا.
این ارائه توسط آقای دکتر گودرزی انجام خواهد شد. پژوهش‌های آقای دکتر حسین گودرزی طی سال های اخیر در فصل مشترک مهندسی مواد و ساخت تجهیزات زیستی (bio-fabrication) متمرکز بوده است. ایشان فارغ التحصیل دوره دکتری تخصصی دانشگاه صنعتی شریف، هم بنیانگذار و مدیرعامل شرکت مواد پیشرفته شریف، از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد دانشگاه صنعتی شریف، می باشند. ماموریت این شرکت توسعه دستگاه‌ها و مواد نانوساختار پیشرفته با قابلیت تولید در مقیاس انبوه و تجاری سازی می باشد.

https://eseminar.tv/wb7563

در پایان از متخصصان این حوزه که علاقه­ مند به ارائه فعالیت علمی و یا مقاله خود در ارتباط با چاپ زیستی سه ­بعدی هستند دعوت می­شود تا از طریق راه­ های ارتباطی، با متخصصان شرکت امیدآفرینان مهندسی آینده تماس حاصل فرمایند

 

مطالب مرتبط